segunda-feira, 5 de fevereiro de 2024

A viagem pelo tempo que é a ‘Future Past Tour’ do Iron Maiden




A viagem pelo tempo que é a ‘Future Past Tour’ do Iron Maiden
A passagem da Donzela pelo Brasil acontece nos dias 06 e 07 de dezembro


O Iron Maiden deu início à Future Past Tour em maio de 2023. Ela chegará ao Brasil nos dias 06 e 07 de dezembro e os fãs já estão ansiosos para ouvir músicas nunca antes tocadas.

O show de abertura das noites ficará a cargo da banda dinamarquesa Volbeat.

No setlist da turnê o foco principal se divide entre o clássico Somewhere In Time (1986) e o trabalho mais recente da Donzela, Senjutsu (2021). Steve Harris explicou, em um comunicado, a escolha da temática para esse novo giro: “Decidimos revisitar Somewhere In Time, pois essa turnê não apareceu nas várias retrospectivas de turnês históricas que fizemos ao longo dos anos”, conta.

“Elas foram baseadas em nossos vídeos de shows dos anos 80 e, infelizmente, não filmamos essa turnê (culpe o gerente!). Recebemos muitos pedidos de fãs ao longo dos anos para muitas faixas, então agora vamos tocá-las, além, é claro, de algumas outras que sabemos que você vai gostar! Também será particularmente satisfatório finalmente tocar algumas das faixas mais épicas do Senjutsu. Tem sido uma longa espera! 2023 será um momento emocionante e estamos realmente ansiosos para ver todos novamente no Reino Unido, Irlanda e na Europa.”

O álbum de 1986 traz uma das músicas mais queridas pelos fãs, “Alexander The Great”. Muito do que envolvia a faixa, tinha a ver com o fato de ela nunca ter sido tocada ao vivo, até o dia 28 de maio de 2023 — primeiro show da turnê — em que o Iron Maiden agraciou os fãs depois de quase quarenta anos de seu lançamento.

Tudo sobre essa turnê gira em torno do conceito tempo. Durante os shows, os fãs embarcam em uma viagem, voando para o futuro, com Somewhere In Time e voltando para o passado, com Senjutsu. No primeiro, é possível perceber uma ligação com temas futuristas, não apenas nas músicas, mas também na própria capa do álbum, desenhada pelo parceiro de longa data do grupo, Derek Riggs, que traz o mascote do Maiden em uma versão de robô com uma arma na mão, além de diversas referências à banda.

Para a composição do Somewhere In Time, a banda usou sintetizadores nas guitarras, justamente com o objetivo de trazer uma ambientação futurista para o álbum.

Os shows do Iron Maiden são conhecidos por serem um verdadeiro espetáculo em termos visuais — além das músicas, obviamente. Até mesmo no palco que a banda está utilizando para a realização dos shows é possível perceber elementos futurísticos, inclusive, na questão do jogo de luzes. Rob, o engenheiro de luz da banda, explicou que se inspirou no filme Blade Runner para a realização dessa parte cenográfica, especificamente, o edifício Tyrell.

Depois da passagem pelo futuro que o álbum propõe a quem ouve, os fãs são convidados a adentrar o passado em Senjutsu. Como é de costume do Iron Maiden, acontecimentos históricos estão muito presentes nas composições e aqui, a banda traz referências ao Japão antigo.

O WikiBrother Diogo Tomaz Pereira escreveu uma análise a respeito da faixa título e o livro “A Arte da Guerra”, escrito por Sun Tzu que pode ser conferida aqui.

Com um Eddie samurai em sua capa, o registro traz dez músicas e quase uma hora e meia de duração.

A turnê já passou por grande parte do globo, e o último show do Iron Maiden, até o momento, aconteceu no festival Power Trip, na Califórnia, no dia 06 de outubro de 2023.

Alguns fãs podem estranhar músicas como “The Number Of The Beast” ou “Run To The Hills” não estarem no setlist da Future Past Tour (via Setlist.fm), mas essa turnê os convida a navegar pelos anos, em um mix de passado e futuro, revisitando músicas não tocadas há anos e ouvindo outras pela primeira vez na história.

Do clássico The Number Of The Beast (1982), a banda está tocando “The Prisoner” que, apesar de não muito comum em sets anteriores da banda, é uma grande música para se ouvir ao vivo.

Com relação à fase de Paul Di’Anno na banda, a Donzela manteve apenas “Iron Maiden”, faixa título do homônimo de 1980, já característica por encerrar os shows do grupo, última música antes do bis.

É comum, por parte do Maiden, alterar uma música ou outra quando se encerra a primeira perna da turnê e se inicia a seguinte, portanto, é possível que haja alguma surpresa no setlist quando eles retornarem às atividades no dia 1º de setembro, na Austrália.

Poucos ingressos estão disponíveis para a passagem da banda pelo Brasil, mas a compra pode ser realizada pelo site da Livepass.
Bruce Dickinson no Brasil

Enquanto dezembro não chega, os fãs brasileiros podem assistir ao show solo de Bruce Dickinson. A turnê passará por Curitiba (24/04), Porto Alegre (25/04), Brasília (27/04), Belo Horizonte (28/04), Rio de Janeiro (30/04), Ribeirão Preto (02/05) e São Paulo (04/05).

As vendas dos ingressos de São Paulo e Curitiba são realizadas pelo Uhuu e as restantes pelo Bilheteria Digital.

STRIKER – “WE’LL MAKE IT A HARDER SAX SOLO NEXT TIME”









“We went with Josh mostly because we thought his productions for deathcore albums were so sick.” Fans of Striker would shudder to hear such words, but vocalist Dan Cleary wanted to try something different with the band’s seventh full-length album. Six years – and their longest layoff between records – since 2018’s Pay To Win, Edmonton’s fiery metallers are finally back with Ultrapower, out now via their own label Record Breaking Records.

Self-producing their own records since 2016’s Stand In The Fire, the Edmonton metallers decided to branch out and bring in Josh Schroeder – known for his work with Lorna Shore, Mental Cruelty, Tallah – to helm the production duties of Ultrapower.

Rest assured, the album is 100% Striker without an ounce of deathcore in sight. Cleary explains the rationale behind using Josh, “We thought, hey, why don’t we just try recording with him and see what happens, you know? We thought we would have a lot of crazy heavy stuff on the album. I mean, we had some crazy heavy ideas, but in the end, it all just sounds like Striker.”

SLAYER GUITARIST KERRY KING





SLAYER GUITARIST KERRY KING UNLEASHES DEBUT SOLO SINGLE "IDLE HANDS" FEATURING MARK OSEGUEDA, PHIL DEMMEL, KYLE SANDERS AND PAUL BOSTAPH (VISUALIZER)



Slayer guitarist, Kerry King, is gearing up to release his debut solo album, From Hell I Rise, on May 17 via Reigning Phoenix Music. The album will feature King backed up by vocalist Mark Osegueda (Death Angel), guitarist Phil Demmel (Vio-Lence), bassit Kyle Sanders (ex- Hellyeah) and drummer Paul Bostaph (Slayer).

Check out the first single, "Idle Hands", below.

sexta-feira, 2 de fevereiro de 2024

NEMOPHILA - EVOLVE





NEMOPHILA - EVOLVE




Japanese metallers Nemophila are back at it with their third full-length Evolve. The ladies don’t fit into any box as they are a mish-mash of metalcore, rock, nu-metal, early 2000’s rock, j-rock, and power metal with shredding solos. They are not afraid to take chances and write off-the-wall songs and it’s made for entertaining, although uneven records. On Evolve, the songwriting finally reaches a steadier ship with tighter compositions that are still fresh and brave.

Evolve leads with the spunky go-getter singer Mayu and she has found the right balance of using her tough scratchy vocals along with her bright, clean singing voice. She is on point throughout the record – just check out the vicious rapping sequence (no, I promise it’s not bad!) on the strange, folky, tribal, but danceable “Ama-Te-Ras”.

Nemphila also must be sensing a growing international market as more of the lyrics are in English although the majority is still in Japanese. There’s also more distinct electronic influence in the songs like the rapid, aggressive opener “Evolve” – a barn burner of a track and the dance pop infused “Night Flight”.

LINDSAY SCHOOLCRAFT RELEASES LOVELORN AND HOPESICK ALBUM VIA PATREON






Former Cradle Of Filth backing vocalist / keyboardist turned solo artist, Lindsay Schoolcraft, has checked in with the following update:

"Went and did a thing. Dropped another collection of songs that I’m calling an 'album.' Now I can start the next new and fresh chapter of my sophomore follow-up to Martyr.

Today is emotional. I’m relieved. I feel accomplished. So much free space in my brain to create new tunes. Nothing left on loop nagging me to be written and recorded. It’s liberating and a bit scary. But the team for the next album is awesome and I know we’ll make magic together.


















This little ditty is a rather chill collection of songs that echoes my love of trip-hop, chamber pop, and darkwave. Heavily influenced by VAST, Broken Iris, Ellie Goulding… the list goes on..."

quarta-feira, 31 de janeiro de 2024

Legend – Exocrine







Since forming in 2015, French technical death metal outfit EXOCRINE have been extremely proficient, releasing a new record more or less every two years and establishing themselves as a force to contend with within extreme music. Now, two years on from the excellent The Hybrid Suns, the band are back with their sixth full-length record Legend. And it comes extremely close to living up to its namesake.



Ebbing and flowing between technical precision and unwavering brutality, Legend rarely pulls its punches and the aural bombardment is exhilarating to say the least. Akin to the band’s back catalogue, this new offering from EXOCRINE is jam-packed full of technical death metal goodness. After a customary scene setter in Presage, Legend roars into life through the title track as a maelstrom of dazzling shred from guitarists Nicolas La Rosa and Sylvain Octor-Perez and an aural bombardment from drummer Théo Gendron combine to land an instant knock out punch. Jazzy interludes break up the pace nicely and Jordy Besse‘s guttural snarls cut through the noise like a hot knife through butter. It’s a powerful start and kicks the record off in thunderous fashion.

Elsewhere, Dust In The Naught boasts some of the best lead work on the entire record with jazz-infused soloing that soars over the chaos like a phoenix rising from the ashes, whereas Warlock pumps its chest out as a barrage of blistering drums and riffs combine before falling into a dizzying frenzy that leaves you nothing short of gasping for breath.


But it’s not just excessive noodling and cramming as many notes as possible into their shred. EXOCRINE have a potency for unleashing devastating grooves and pummelling rhythms with aplomb and it is in these moments where Legend truly shines. Take Life for example as the band unleash barrage after barrage of skull-crushing riffs with an undertone of sinister atmospherics to make a really solid connection, whilst The Altar Of War‘s thick bass tones from Besse keep enough weight in the track and the pacing is delicately poised between full-throttle speed and alluring build to keep you on your toes throughout its runtime. Additionally, the likes of Dragon best showcases EXOCRINE going for the jugular as a cacophony of riffs, artillery-fire blasts from Gendron‘s drums and Besse‘s gutturals inject a fresh bout of adrenaline in the album’s latter stages.

Technical death metal can often get lost in its own complexity but with Legend, EXOCRINE have crafted a fine record that expertly walks the tightrope of balancing elaborate compositions with unrelenting brutality. Building upon the solid foundations of The Hybrid Suns and packing enough power to level a building, on Legend, EXOCRINE have delivered an early contender for 2024’s standard for technical death metal. An exhilarating ride from start to finish. Strap yourself in.

Rating: 9/10



Legend is out now via Season Of Mist.

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THE HAUNTED GUITARIST OLA ENGLUND SHARES NAMM 2024 BEHIND-THE-SCENES VLOG





THE HAUNTED GUITARIST OLA ENGLUND SHARES NAMM 2024 BEHIND-THE-SCENES VLOG





NAMM 2024 took place inside the Anaheim Convention Center in Anaheim, CA, running from January 25-28. The Haunted guitarist and Solar Guitars founder Ola Englund has shared a behind-the-scenes vlog from the trade fair.

Englund:"Here's the Full behind the scenes vlog from Namm 2024. If you want to see the different booths and things like that check out this video I posted earlier."