segunda-feira, 5 de setembro de 2022

NIRVANA: PROCESSO DO ‘BEBÊ NEVERMIND’ É ARQUIVADO PELA ÚLTIMA VEZ

 



De acordo com a Rolling Stone , um juiz rejeitou a terceira versão do processo contra o Nirvana movido pelo homem que afirma ser o bebê que apareceu na capa do álbum clássico da banda, Nevermind (1991). Em uma decisão na sexta-feira, o juiz distrital dos EUA, Fernando Olguin, em Los Angeles, disse que Spencer Elden esperou muito tempo para reivindicar a foto do bebê pegando um dólar em uma piscina violando os estatutos federais de pornografia infantil e argumentando sobre exploração sexual infantil. Elden também afirmou que a imagem na capa foi tirada e usada sem o seu consentimento. A decisão de Olguin impede Elden de apresentar uma quarta versão de sua queixa.




“Em suma, porque é indiscutível que [Elden] não apresentou sua queixa dentro de dez anos depois de descobrir uma violação… o tribunal conclui que sua reclamação é prematura”, escreveu Olguin na decisão de oito páginas. O juiz continuou: “Como o autor teve a oportunidade de resolver as deficiências em sua reclamação em relação à prescrição, o tribunal está convencido de que seria inútil conceder ao autor uma quarta oportunidade de apresentar uma queixa alterada”.


Em uma moção, de dezembro de 2021 para dispensar, o Nirvana, assim como a viúva de Kurt Cobain, Courtney Love, pediram ao tribunal para rejeitar o processo, dizendo que a alegação de Elden de que a fotografia na capa de Nevermind é pornografia infantil é “sem gravidade” e insistindo que sua reivindicação está “prevenida pelo estatuto de limitações aplicável”. A lei federal de pornografia infantil tem um prazo de prescrição de 10 anos, começando quando a vítima “descobrir razoavelmente” a violação em si ou o dano causado por ela.
Em 3 de janeiro de 2022, o juiz Fernando M. Olguin, que presidia o caso no Tribunal Distrital dos EUA, na Califórnia Central, rejeitou o caso depois que Elden perdeu seu prazo de 30 de dezembro para apresentar uma oposição à moção de indeferimento dos réus. No entanto, Elden teve a opção de apresentar novamente um processo alterado até 13 de janeiro, o que ele fez. No processo alterado, Elden alegou que o Nirvana “intencionalmente comercializou a pornografia infantil retratando Spencer e alavancou a natureza lasciva de sua imagem para promover o álbum ‘Nevermind’, a banda e a música do Nirvana, enquanto ganhava, no mínimo, dezenas de milhões de dólares no total.” No entanto, a segunda queixa alterada retirou uma queixa relacionada ao tráfico sexual. O processo anterior de Elden alegou que os réus “conscientemente se beneficiaram da participação no que eles sabem ou deveriam saber que é um empreendimento de tráfico sexual”.





A fotografia da capa de ‘Nevermind’ foi tirada em 1991. Era mundialmente famosa até 1992. Muito antes de 2011, como Elden afirmou. Elden sabia da fotografia e sabia que ele (e não outra pessoa) era o bebê na fotografia. Ele está plenamente ciente dos fatos da suposta ‘violação’ e ‘lesão’ há décadas.”

A moção continuou dizendo: “Além de sua alegação de pornografia infantil, Elden alegou que a criação da fotografia para a capa do álbum envolvia o tráfico sexual de Elden quando ele era bebê. Deixando de lado que essa premissa é absurda, o estatuto que Elden invoca para cobrir conduta em 1991, entrou em vigor em 19 de dezembro de 2003 e não tem aplicação retroativa à conduta por um réu que seja anterior à sua data de vigência.”

No final do ano passado, Elden alterou seu processo contra o Nirvana para incluir a alegação de que o fotógrafo contratado para tirar a foto, Kirk Weddle, também tirou imagens de Elden com estilo para se parecer com o fundador da Playboy, Hugh Hefner. O novo arquivamento também descarta o ex-baterista do Nirvana, Chad Channing, como réu no caso. De acordo com a Rolling Stone , a primeira reclamação atualizada de Elden citou entradas de diário pessoal do falecido vocalista do Nirvana, Kurt Cobain, que foram publicadas pela Riverhead Books, em 2002, em uma aparente tentativa de provar a alegação de que o fotógrafo pretendia que a imagem da capa fosse de natureza sexual.

quinta-feira, 1 de setembro de 2022

SACREDEATH ONE TAKE VOCALS SONG ICED














The band sacredeath released this year the album the dream and illusion, on all digital platforms, one of the best album of the band after spreading death, the vocalist and guitarist and leader of sacredeath allex murder is releasing a series of videos with the vocals, allex has already been compared to chuck's vocal from the band death, and according to the vocalist to show the raw vocal as it should be, the musician is with several projects at the moment, we already have a new ep of sacredeath ready for 2022, we will release a dvd in celebration 15 years of bands with images and backstage of the show, interviews and a live set list, in addition to a tour through Brazil and Europe in 2023..

the video will be on the 03/09/2022 at 20:00 pm..




segunda-feira, 29 de agosto de 2022

RED HOT CHILI PEPPERS: ASSISTA PERFORMANCES DE “BLACK SUMMER” E “CAN’T STOP” NO MTV VIDEO MUSIC AWARDS 2022

 



As lendas do Funk Rock californiano do Red Hot Chili Peppers, subiram ao palco na cerimônia de domingo (28 de agosto) do MTV Video Music Awards. Esse evento foi realizado no Prudential Center em Newark, NJ.


Além de ser agraciado com o prêmio “Global Icon”, o quarteto veterano no topo das paradas também subiu ao palco para apresentações de “Black Summer” e “Can’t Stop”.

Ao receber o prêmio acima mencionado, o baterista do Red Hot Chili Peppers, Chad Smith, dedicou sua vitória ao falecido baterista/vocalista do Foo Fighters, Taylor Hawkins, e sua família. Abaixo você pode assistir a apresentação ao vivo do Chili Peppers na cerimônia de premiação.



No dia 14 de outubro será lançado o novo álbum duplo do grupo, “Return Of The Dream Canteen”, que será sua segunda oferta de estúdio a chegar este ano. Um videoclipe para seu primeiro single, “Tippa My Tongue”, pode ser visto mais abaixo.



domingo, 28 de agosto de 2022

CYHRA GEARING UP TO RELEASE NEW SINGLE / VIDEO "READY TO RUMBLE"

 

Cyhra, featuring former Amaranthe vocalist Jake E, are gearing up to release a new single, "Ready To Rumble", on September 2nd. Watcj for the official video, pre-save the song here.

KING DIAMOND TALKS NEW ALBUM, PLANS FOR 2023 SUMMER TOUR STAGE SHOW - "IT'S VERY DIFFERENT, VERY SICK; THIS IS GONNA BLOW PEOPLE'S MINDS

 



August 2019, King Diamond revealed the title and theme for a new studio album,entitled The Institute. The album was due to be released in 2020, but it will see the light of day via Metal Blade in 2023.

In the clip below, King Diamond talks with Bloodstock TV’s Oran O’Beirne about a host of topics including The Institute, and the live show in planning to support it.



King Diamond: "It's going to be a two-album story. The release will be next year, and touring in the summer is the plan. We are building something that you will never have seen on a stage before — not that way - and with the light guy, he's never done it that way either. It's very different, very sick. You will not have seen musicians standing on stage in that type of light; it's gonna be very dark. They have to learn to play in dark areas. It's crazy. I know that our light guy, he can't wait for us to do it. I showed him some pictures that have the kind of feelings I want, the kind of backdrops I want, stuff like that. This is gonna blow people's minds when they see it, I am 100% sure."

quinta-feira, 25 de agosto de 2022

EDGUY – MANDRAKE (ANNIVERSARY EDITION






Scary to think Edguy’s Mandrake was released 21 years ago (September 24, 2001) and before their jump to Nuclear Blast, Mandrake marks the Germans’ last “pure” power metal album before the hard rock-isms made their way into 2004’s Hellfire Club. AFM Records has been releasing these Anniversary Editions of all the Edguy albums on digipak CD and vinyl with complete remastering (which Mandrake doesn’t need and the difference is minimal).

This Anniversary Edition marks the first vinyl reissue of Mandrake (presented on 2LPs in different colors) so naturally longtime fans may want to get their hands on these. There’s no essay on the album from mainman Tobias Sammet or a rock journalist in the linear notes – just lyrics, album credits, and pictures from the era. As for bonus material – there’s one extra track with “The Devil & The Savant”, which isn’t rare and has been readily available for years.

Musically, there’s a lot to love on Mandrake. Youthful exuberance, blazing, heavy guitars, big choruses, and fast, melodic solos rule the day. The lyrics are interesting and are fun to follow with themes of individuality, achieving your dreams, and fantastical, historical environments. Opener “Tears Of A Mandrake” still raises goosebumps after all these years with the huge chorus and Sammet’s soaring vocals while the acoustic begun, but vicious and thrashy “Nailed To The Wheel” reigns as the heaviest track Edguy has ever released. Their quirky, Helloween like humor makes its way to “Save Us Now” – the lyric “highspeed alien drum bunny” drums up a silly smirk. Magnificent, mellow ballads like “Wash Away The Poison” fit in nicely, especially after the 10-minute epic “The Pharaoh”, a brilliant, Egyptian themed masterpiece with wondrous, mysterious vocals and mid-paced chugging, but meaningful guitars.

STRATOVARIUS - SURVIVE

 



Survive is the 16th studio album from Finnish power metal giants Stratovarius, fifth one with the new lineup since guitarist Timo Tolkki left in 2008. Singer Timo Kotipelto and Jens Johansson (keyboards) the only members left from the classic era 1995-2003. Guitarist Matias Kupiainen is not a Tolkki clone, he does keep with the Strato composition traditions, but guitar tone is heavier, see the title track.

The music also is often more progressive, less predictable within a song. Kotipelto not singing as high as he used to. Bassist Lauri Porra's bass more defined and heard in the mix. "Demand" one of those steadfast riff rockers in "Against The Wind" vein, drums and riff begins "Broken" as keys are fed in, not a traditional chorus section as keyboards segue out to the verse. "Firefly" a catchy single and melody like "Dragons", and "Fantasy". "We Are Not Alone" hits punchy, guitars briefly drop out during the verses. Epic keys/intro to six plus minutes "Frozen In Time" sets up for the song's singalong flow. I really like the accenting keyboards too, very classic Strato in that great chorus like something from Dreamscape or Fourth Dimension. Probably my favorite song.



"World On Fire" is a good choice for a single as it kicks off the second half of the album keeping up with the energy; lyrics giving something to think about. "Glory Days" a Tolkki-ish riff and rhythm drive without sounding redundant like any past faster power metal songs in the cannon post Episode album. There's those triumphant keyboards on "Breakaway", at the start Timo shows his softer side, acoustic guitar and beautiful melody in the keys. Great transition into the chorus. Well done, Stratovarius doing what they do best. "Voice Of Thunder" ends the album with an eleven minute metal slab of dynamics and more a classic Strato era guitar sound.