quinta-feira, 25 de agosto de 2022

STRATOVARIUS - SURVIVE

 



Survive is the 16th studio album from Finnish power metal giants Stratovarius, fifth one with the new lineup since guitarist Timo Tolkki left in 2008. Singer Timo Kotipelto and Jens Johansson (keyboards) the only members left from the classic era 1995-2003. Guitarist Matias Kupiainen is not a Tolkki clone, he does keep with the Strato composition traditions, but guitar tone is heavier, see the title track.

The music also is often more progressive, less predictable within a song. Kotipelto not singing as high as he used to. Bassist Lauri Porra's bass more defined and heard in the mix. "Demand" one of those steadfast riff rockers in "Against The Wind" vein, drums and riff begins "Broken" as keys are fed in, not a traditional chorus section as keyboards segue out to the verse. "Firefly" a catchy single and melody like "Dragons", and "Fantasy". "We Are Not Alone" hits punchy, guitars briefly drop out during the verses. Epic keys/intro to six plus minutes "Frozen In Time" sets up for the song's singalong flow. I really like the accenting keyboards too, very classic Strato in that great chorus like something from Dreamscape or Fourth Dimension. Probably my favorite song.



"World On Fire" is a good choice for a single as it kicks off the second half of the album keeping up with the energy; lyrics giving something to think about. "Glory Days" a Tolkki-ish riff and rhythm drive without sounding redundant like any past faster power metal songs in the cannon post Episode album. There's those triumphant keyboards on "Breakaway", at the start Timo shows his softer side, acoustic guitar and beautiful melody in the keys. Great transition into the chorus. Well done, Stratovarius doing what they do best. "Voice Of Thunder" ends the album with an eleven minute metal slab of dynamics and more a classic Strato era guitar sound.

PAUL STANLEY REVEALS WHY HE WON'T WRITE NEW KISS SONGS - "WHEN YOU PUT YOUR HEART AND SOUL INTO DOING SOMETHING AND IT GETS A POLITE NOD, THERE'S OTHER THINGS I'D RATHER DO"

 



Guesting on the Howie Mandel Does Stuff podcast, KISS frontman Paul Stanley revealed his reasons for not wanting to write any new music for the band. Following is an excerpt from the chat.

Stanley: "I came to the conclusion that it (new music) can never compete with the past. Not because it's not as good, but it hasn't the connection to important times in your life. It doesn't have that patina to it of, 'Gee, I remember I heard this song when I was 18,' or, 'I heard this song when I was on my first date...' or whatever. You can't compete with that. It's more than a song; it's a snapshot of your life at a certain point.



Somebody says, 'Why don't you do a new album?' You do a new album and do a song... we have one song, 'Modern Day Delilah', which is as good as 'Love Gun' or any of these songs, but it hasn't aged; it's not like wine that has a chance to have grown in importance. Not just because of what it is, but because what it's surrounded by.

terça-feira, 23 de agosto de 2022

NIGHTWISH: ANUNCIADO OFICIALMENTE JUKKA KOSKINEN COMO NOVO BAIXISTA

 



O Nightwish anunciou oficialmente a adição do baixista Jukka Koskinen (Wintersun) como membro da banda. Koskinen, que fez sua estreia ao vivo com o Nightwish em maio do ano passado, nas duas experiências interativas da banda, passou o último ano em turnê como músico de sessão. Ontem (domingo, 21 de agosto), o Nightwish divulgou a seguinte declaração, via mídia social:


"Estamos muito satisfeitos em anunciar que nosso querido amigo Jukka Koskinen é oficialmente apresentado como membro da banda. Estamos incrivelmente gratos por tê-lo em nosso lado durante a turnê e é natural que ele se junte à banda oficialmente."

quarta-feira, 17 de agosto de 2022

Semblant lança clipe de “Through the Denial” com cenas de turnê pela Europa




Banda curitibana acaba de retornar de turnê por vinte cidades europeias





A banda curitibana Semblant recentemente retornou de uma turnê pela Europa

como headliner, que foi registrada no novo clipe de “Through the Denial”, faixa presente no último disco da banda, Vermilion Eclipse (2022).

Lançado na última segunda-feira, 15, o clipe traz cenas de bastidores e registros dos shows, que passaram por um total de vinte cidades em dez diferentes países, contabilizando mais de treze mil quilômetros rodados pelo velho continente.

O álbum Vermilion Eclipse, quarto da carreira do Semblant, foi lançado mundialmente pela renomada gravadora italiana Frontiers Records e no Brasil pela Shinigami Records, em abril deste ano.

Assista ao clipe de “Through the Denial”.




domingo, 14 de agosto de 2022

Maule




Estou começando meu ano com uma nota positiva. Na minha coluna Top Ten(ish) (juntamente com muitos outros) um comentarista opinou sobre nossa falta de amor por coisas melódicas. Eu realmente levei essa afirmação ao coração 1 e decidi que para janeiro é apenas tradicional e glam metal para este gato velho. Então aqui vamos nós, com uma nova criação nascida na costa oeste do Canadá, Maule . Apresentando-se como parte da nova onda do heavy metal tradicional, eles pretendem galopar em nossos corações com ritmos agitados, refrões empolgantes e personalidades canadenses bastante agradáveis. Realmente uma mistura potente!

Se eu tivesse que resumir o estilo de Maule em Maule em uma palavra, essa palavra seria exuberância. Sete das nove músicas do álbum são de ritmo acelerado, hinos empolgantes que galopam como cavalos selvagens – ou como as primeiras músicas do Iron Maiden , para colocar de uma maneira diferente. “Evil Eye” tem uma vibe que lembra muitos abridores do Maiden, iniciando o álbum de forma imprudente. O ritmo continua sem diminuir ao longo da primeira meia dúzia de músicas, todas cruas, mas encantadoras. “Ritual” e “Summoner” se destacam com alguns riffs de baixo matadores, o que apenas torna as comparações do Maiden ainda mais agudas. Os vocais de Jakob Weel têm mais em comum com Paul Di'Anno do que com Bruce Dickinson, daí as comparações do início da era.

Iron Maiden é o 2 quadro de referência mais óbvio e conveniente , mas o NWOBHM em geral é amado por Maule . Saxon e Angel Witch tiveram uma palavra a dizer na composição genética desta banda, e essas influências são mais ativas na parte de trás do álbum, onde o ritmo diminui um pouco para material de ritmo médio como “Father Time” e “March of the Dead”. .” O encerramento do álbum “We Ride” trouxe à mente Diamond Head enquanto tocava nos alto-falantes aqui. Ótimos riffs, excelentes refrões e muitas músicas sobre espadas e feitiçaria (até mesmo uma homenagem à tão esquecida contraparte feminina de Conan, “Red Sonja”) fazem deste um álbum que dá um sério déjà vu para o início dos anos 80.



As quebras de chumbo em todas as músicas são estelares. Infelizmente, o guitarrista Daniel Gottardo deixou a banda antes do lançamento do álbum, mas que legado, e que sapatos para o recém-chegado Justin Walker preencher. Johnny Maule é o Steve Harris da banda, com dedos ágeis nos dando intrincadas linhas de baixo para a esquerda e para a direita, e Eddie Riumin leva tudo para casa com um ótimo trabalho na bateria. Curiosamente, Maule foi produzido por Michael Kraushaar, que também produziu seu EP de estreia. Mesmo ele intensificou seu jogo tremendamente. From Hell tinha uma sensação definitiva de banda de garagem, enquanto Mauleé muito mais profissional. Com cinco músicas aparecendo em ambas as gravações, é fácil perceber a diferença na produção e nos arranjos, e a coisa toda é um grande salto em qualidade. No topo de tudo está a performance vocal de Weel, que traz uma tonelada de energia adicional e uma vantagem não polida, mas irresistível, ao álbum.

Maule é um começo de ano tão divertido – e bem-vindo –, depois do que para mim foi uma merda absoluta de dezembro e primeira quinzena de janeiro, que joguei mais do que deveria, e escrevi sobre isso menos – e menos oportuno – do que ele merecia. O espírito do álbum é contagiante e, embora não haja uma música fraca à vista, a banda ainda tem espaço para crescer com ritmo e variedade. Algo me diz que o segundo álbum deles será estelar. Por enquanto é só, pessoal. Volte em breve para um glam metal de bem-estar!



sábado, 13 de agosto de 2022

AMARANTHE TO RELEASE CINEMATIC VERSION OF "STRONG" NEXT WEEK





After releasing a beautiful orchestral version of their power ballad "Crystalline", Swedish metal heroes, Amaranthe, turn up the heat and deliver a spicy variation of "Adrenaline". "Adrenalina" transforms the modern metal anthem into a seductive summer hit featuring new Spanish lyrics and virtuoso acoustic guitar pickings.

Amaranthe comment on "Adrenalina": "At the very tail end of the Manifest sessions, we were looking into the traditional bonus tracks and wanted to do something special for these ones. 'Adrenaline' already had a slightly latin sounding C-part, and after breaking out the classical guitar and a glass of Rioja, the flamenco vibes were filling the studio. The result is 'Adrenalina', and it might very well be our own favourite bonus track we have done so far! Enjoy!"

Stream the single here, and below:



EDENBRIDGE SHARE BEHIND-THE-SCENES FOOTAGE FROM "THE CALL OF EDEN" VIDEO SHOOT



August 26th will see Austrian symphonic metal force, Edenbridge, release their eleventh studio album, Shangri-La, via AFM Records. Following previously-released songs "Somewhere Else But Here" and the magical "The Road To Shangri-La", the band premiered a music video for new single, "The Call Of Eden".

They have now released a Making Of clip for the official video, both of which can be viewed below.


With its nine epic, new tracks, Shangri-La takes the dedicated Edenbridge listener on a musical ride into the realms of finest symphonic metal. Their forthcoming album not only unleashes a sophisticated range of compositions along with an intoxicating and bombastic sound atmosphere Edenbridge are known and loved for, but the band created their most diverse record to date. Despite constantly high quality standards and as the new offering proves, Edenbridge continually expands their musical expression from album to album without abandoning their trademarks. This time, the band has created a fine balance between emotionally magical moments, an ever-present mystical atmosphere and heavy, fast-paced riffage.





Tracklisting:

"At First Light"
"The Call Of Eden"
"Hall Of Shame"
"Savage Land"
"Somewhere Else But Here"
"Freedom Is A Roof Made Of Stars"
"Arcadia (The Great Escape)"
"The Road To Shangri-La"
"The Bonding (Part 2)"
"The Bonding Overture"
"Alpha And Omega"
"The Eleventh Hour"
"Round And Round"
"The Timeless Now – Finale"